Dag 1, Weesp - Eindhoven - Helchteren (B)

De eerste dag van de vakantie. Op het laatste moment nog van alles ingepakt en rond een uur of 10 richting het station gefietst. Voor de eerste keer met volle bepakking (voor en achter zijtassen plus een tas op de bagagedrager) fietsen, maar dat viel eigenlijk wel mee; het kan ook zijn dat de afstand te kort is ;-)

Zoals gewoonlijk is bij de treinen van/naar het zuiden had de door mij uitgekozen trein zoveel problemen dat deze in het geheel niet reed. Dan maar ietsje eerder met de Intercity naar Nijmegen naar Utrecht om vanuit daar met Auke naar Eindhoven te reizen. De volgende intercity naar Eindhoven rijdt gelukkig wel en zo komen we rond half 1 aan in Eindhoven.

Aan de "centrum" kant het station verlaten en kunnen we eindelijk fietsen. Helaas regent het zo nu en dan een klein beetje, maar via Waalre, Dommelen, Neerpelt en Hechtel komen we aan in de buurt van de uitkijktoren Fonteintje. Volgens het boek zou er hier een camping moeten zitten, maar die kunnen we niet vinden. Het wordt al redelijk donker dus kijken we in het boek of er nog meer overnachtingsplaatsen (lees campings) in de buurt zijn. Die zijn er wel maar helaas op een kilometer of 15 afstand en onderweg maken we een fout door de bordjes langs het fietspad te volgen ipv de routekaart. Via Hal komen we redelijk vermoeid aan bij camping Molenheide (op de kaart aangegeven als Doolbos) die geen trekkers accepteert, de minimale verblijfsduur is een week...

We nemen de beslissing om dan maar een hotel of B&B te zoeken. Iets ten zuiden van camping Molenhoek staat kasteel De Dool waar je in een luxe gastenverblijf kunt overnachten. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Na een paar uur wachten onder het genot van een kom soep, een bord spaghetti (Andreas) of lasagne (Auke) is het verblijf voldoende opgewarmt en kunnen we ons installeren. Na een flesje van elke soort bier die op het kasteel gebrouwen wordt gedronken te hebben gaan we slapen.

Beginstand kilometerteller: 280

Eindstand dag: 360

Totaal van de dag: 80 km

Comments

Comments powered by Disqus